Modemagasinet Trenden

Måder til at få en god nattesøvn

Sponsoreret indhold:

Er du et af de mennesker, som bøvler rigtigt meget med søvnen? Faktisk er det sådan, at en stor del af befolkningen lider af søvnproblemer. Nogle har enormt store problemer, hvor andre måske har i mildere grad. Men søvnproblemer er alt andet lige ikke noget at spøge med. For sover man ikke godt om natten, påvirker det meget ens krop – Også i de vågne timer. Der findes rigtig mange gode råd omkring, hvordan man kan forbedre søvnen, hvilket du kan læse mere om her. Måske finder du det relevant for netop dig og din situation.

1. Overvej en kugledyne

Har du nogen sinde stiftet bekendtskab med ordet ’kugledyne’ før? Hvis ikke så er det med at læse med her. En kugledyne er – som du nok har gættet – en dyne med kugler i. Det lyder måske lidt mærkeligt, men faktisk har denne type dyne vist sig at have enormt mange positive egenskaber i forhold til at forbedre søvnen. Kugledynen har mere vægt end en almindelig dyne, og det kan både give mere tryghed og gøre, at man eksempelvis falder hurtigt i søvn og opnår en dybere søvn i løbet af natten.

2. Er din seng den rette for dig?

Sengen kan også spille en stor rolle i forhold til, hvordan man sover. Alle mennesker er forskellige, og derfor er der også forskel på, hvad de forskellige præferencer er i forhold til senge. Men én ting er sikkert. Det kan altså være værd at investere i en god seng. Også på lang sigt.

Der findes mange typer af senge, hvorfor det kan være en idé at overveje de enkelte typer nærmere. En kontinentalseng kunne måske være en mulighed, hvis du er på udkig noget af det bedste, du kan få. Hvis du gerne vil have mere information om kontinentalsenge, så kan du finde det her.

3. Naturlige remedier

Nogle mennesker drikker en kop kamillete inden, de skal i seng. Det er helt forskelligt, hvad folk mener om dette i forhold til at falde i søvn eller sove bedre, men man kan eventuelt prøve. For eksempel siges det også, at lavendel kan virke beroligende og afslappende. Nogle mennesker har eksempelvis lavendel hængende i soveværelset. Udover disse to råd findes der rigtigt mange flere, som man nemt kan finde på nettet, hvis man søger lidt.  

4. Vejrtrækningsøvelser

Nogle mennesker, som døjer med at falde i søvn, får glæde af vejrtrækningsøvelser før de lægger sig til at sove. Vejrtrækningsøvelser gør selvfølgelig at åndedrættet bliver roligere, men de kan også hjælpe én til eksempelvis at tænke på noget andet end det, som måske holder én vågen. For her flytter man nemlig fokus over på åndedrættet, som man så skal koncentrere sig om. Der findes forskellige øvelser indenfor dette, så det kunne måske være relevant at prøve, om det kunne hjælpe.

5. Dette bør du ikke gøre, før du skal sove

Der er nogle helt generelle råd til, hvad du bør undgå før sengetid. For eksempel bør du undgå at indtage sukker, alkohol og koffein. Derudover bør du ikke ligge med mobilen lige inden sengetid. At se en spændingsfilm kan også påvirke én, så der bør man også tænke sig om i forhold til, når man skal sove.

Der er også en anden ting, man bør undgå: Nemlig at spise et stort måltid inden man skal sove. Du bør ligeledes heller ikke drikke for meget væske inden sengetid. Det kan jo resultere i, at du skal op på toilettet en eller flere gange i løbet af natten.

Der findes generelt en del ting, man bør undgå lige inden sengetid. Måske er det værd for dig at tjekke op på flere af disse.

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på reddit
Reddit
Del på email
Email

Fik du læst...?

Tjek også disse spændende indlæg ud:

den perfekte kop kaffe

3 tips til at lave den perfekte kop kaffe

Kaffe er efterhånden en gammel drik, men samtidig har den aldrig været mere populær end lige nu. Det skyldes måske, at der i dag er et væld af forskellige måder at lave sin kaffe. Hvordan man gør afhænger derfor rigtig meget af smag, men der findes helt klart også rigtige og forkerte måder at gribe

Kiropraktoren er til for at hjælpe: 6 gode grunde til at besøge kiropraktoren

Sponsoreret indhold: Danskerne er heldigvis vilde med at tage til kiropraktoren, men der findes stadig en del, som har en vis skepsis overfor kiropraktorens arbejde. Dette er der dog ingen grund til, for en kiropraktor kan hjælpe med et væld af forskellige problematikker, der kan volde frustrationer i hverdagen. Kiropraktorers uddannelse kvalificerer dem nemlig til

Hvilke beautyprodukter trender lige nu?

Sponsoreret indhold: https://www.pexels.com/photo/selective-focus-portrait-photo-of-woman-with-a-towel-on-head-looking-in-the-mirror-3764013/ Hvis man går op i sin hudpleje, holder man sig højst sandsynligt også opdateret hvad angår de nyeste skønhedsprodukter og trends inden for hudpleje. At pleje sin hud på den mest optimale måde for netop den hudtype man har, hvordan vejret er og hvor man er i sit liv kan være noget

Gode råd og tips til at indrette stuen optimalt

Sponsoreret indhold: Stuen er selvfølgelig et af de rum, som danskerne opholder sig mest i, og derfor er det utrolig vigtigt, at stuen fremstår som et rum, hvor man har lyst til at være. Det kan dog være svært at ramme plet med indretningen, hvis man ikke har gjort sig de store tanker på forhånd.

Nu er danskerne begyndt at rejse igen

Sponsoreret indhold: Det har været nogle lange og seje år med coronanedlukninger af flere omgange og strenge restriktioner. Men endelig ser det ud til, at Covid-19 pandemien er på retræten, og det nyder danskerne godt af. Det kan man blandt andet se på rejsebranchen, som i øjeblikket oplever en markant stigning i efterspørgslen på ferier

Webshop med udsalg og billige kjoler.

Sponsoreret indhold: Hvis du er en plus size-kvinde, så ved du, at det kan være en udfordring at finde stilfuldt tøj. De fleste butikker fører ikke tøj i din størrelse, og de butikker, der gør, har ofte meget begrænsede muligheder. Det kan gøre det svært at finde tøj, der får dig til at se godt